שלום, מצעטר, הז' הראשון של המילה מזוזות, פסול! אין זה ענין של שאלת תינוק, שאלת תינוק היא רק במצב שיש לנו ספק בשיעור (אורך או רוחב) של האות, לדוגמא האם זה ז' או ן'. אבל כאן, אין לנו ספק בשיעור, אלא האות נכתבה שלא כדינה, יש כאן ד' כשר כפשוטו. הרי ההבדל בין ד' לז' אינו דומה כלל לההבדל בין ז' ל ן' שההבדל בין ז' ל ן' הוא בשעיור אורך הרגל, וכאן ההבדל בין ד' וז' אינו הרוחב של הגג, ( לדוגמא, ז ארוכה מאד כשר, (כל זמן שזה דומה לז' ואם הוא ארוך כל כך עד שאינו דומה לז' אין הפסול משום שדומה לאות ד' אלא שאין זה ז') אלא ההבדל בין ד' וז' הוא האם הרגל דבוקה באמצע או בצד. וכאן הרגל הוא בצד, אז יש לזה דין ד' ועל זה אין לנו ספק כלל, ואין זה דין שאלת תינוק.
שלום,
השבמחקמצעטר, הז' הראשון של המילה מזוזות, פסול!
אין זה ענין של שאלת תינוק, שאלת תינוק היא רק במצב שיש לנו ספק בשיעור (אורך או רוחב) של האות, לדוגמא האם זה ז' או ן'.
אבל כאן, אין לנו ספק בשיעור, אלא האות נכתבה שלא כדינה, יש כאן ד' כשר כפשוטו.
הרי ההבדל בין ד' לז' אינו דומה כלל לההבדל בין ז' ל ן' שההבדל בין ז' ל ן' הוא בשעיור אורך הרגל, וכאן ההבדל בין ד' וז' אינו הרוחב של הגג, ( לדוגמא, ז ארוכה מאד כשר, (כל זמן שזה דומה לז' ואם הוא ארוך כל כך עד שאינו דומה לז' אין הפסול משום שדומה לאות ד' אלא שאין זה ז') אלא ההבדל בין ד' וז' הוא האם הרגל דבוקה באמצע או בצד.
וכאן הרגל הוא בצד, אז יש לזה דין ד' ועל זה אין לנו ספק כלל, ואין זה דין שאלת תינוק.
תודה יוסי על הערתך.
השבמחקמשה