המזוזה פסולה כפי שסימן המגיה. אך נראה לי שיש כאן עוד פסול, בתיבה "דברי" עקב הבי"ת נכנסת הרבה לחלל הדלי"ת, ועושה אותה לה"א והיא פסולה, ולא מהני תיקון, כנלע"ד עיקר הלכה למעשה [ולא כמקילים שאם הסופר משך העקב משמאל לימין הרי זה היה קודם חלק מהבי"ת, דנראה לי דאין סברא זו תואמת דעת שו"ע האדמו"ר].
Would this not be a shailos tinok through covering the ב
השבמחקIndeed, this is what I am showing by placing the red square. After the beis is covered what is left is a hei
מחקbut if the tinok sees other heis before this shaila he might not call this one a hei because of the right regel similar to the other daleds.
השבמחקi.e. the tinok might machshir it
If it is pashut that this is a hay it is pasul - to me it seems so (but since the mezuza is not before me, only a scan, therefore) if there is a doubt a tinok may be asked.
מחקIn case of doubt although the tinok may be influenced by the difference between the hays and the dalet, we are lenient.