המנהג לפסול חריץ המסומן על הבית שאינו במקום החריץ האמיתי, משום שצריך להיות "חריצן ניכרות" ומה שיש חריץ מזוייף אינו חריץ [אמיתי] ניכר (ראה גם בספר זכרון אליהו פרק ג).
ולפי זה גם כאשר פתח את החריץ האמיתי צריך להסיר את החריץ המזוייף, דעדיין יש לומר שאינו ניכר החריץ [כי לא ניכר בבירור איזה חריץ הוא האמיתי].
תודה להרב עזרא קאפיף ששלח לי התמונות
*****
תמונות נוספות מאת הרב עזרא קאפיף
מוזר שלא פרסמתה שנוהגים לפסול
השבמחקהראתי אצל סופר מובהק אצלינו, ואצלו זה היה דבר חידוש
מה היה חידוש?
מחקהיה לו חידוש שפוסלים כזה דבר!!
השבמחקשפוסלים את חריצי שקר?? זה מפורסם וכמדומה לי כתוב בספרים האחרונים.
מחקאתה מתכוין מה שהחמרתי לפסול גם אחר שפתחת את החריץ האמיתי, כל עוד החריץ שקר עדיין נראה?!