אני מסתפק האם מותר להדביק מטלית בתפלין ומזוזה כשם שעושין בס"ת?
הנה פשוט אצלי שלהדביק מטלית אחר שהתחיל לכתוב פרשה בתפלין או התחיל
לכתוב את המזוזה, כלומר לאחר שהחל הכתיבה מצא [או עשה] חור והדביק טלאי עליו ורוצה
לכתוב עליה כסדרן של התפלין או מזוזה וכדין כתיבה על טלאי הנהוג בס"ת כמבואר
בשו"ע יו"ד סי' רפ, פשיטא דאינו כשר [ובפשטות פסול] כמבואר בדין מזוזה
(יו"ד סי' רפח סע' ד) שאינה נכתבת על ב' עורות ואפילו הדביקן. והוא הדין
לפרשה אחת בתפלין שאינה נכתבת על ב' קלפים מודבקין.
אך ספקתי היא, כאשר הסופר ראה חור לפני הכתיבה והדביק עליה מטלית יפה,
וכעת בא לכתוב מתחילה כל הפרשה או המזוזה על קלף זה, האם הדבר כשר.
האם הדבקת מטלית היא הלכה למשה מסיני שהתירו בס"ת, ולא שמענו
הלכה זו והיתר זה בתפלין ומזוזה, או שאין בין תפלין ומזוזות לספרים כו' (מגילה יא).
או שמא כל שהדביק העורות יפה לפני תחילת הכתיבה הרי עורות מדובקין יחד
הוי עור אחד ממש כמו שפסק רבינו בשו"ע או"ח סי' לב סעיף נח, ואם כן אין
זה מזוזה או פרשה הנכתבת על ב' עורות אלא על עור אחד.
עלי לעיין בדבר, ובעזרת השם מה שיעלה במצודתי אפרוס בפניכם
כאן בשבוע הבא עלינו לטובה ולברכה.
שבת שלום
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה