בתפלין של יד אע"פ שיש בעומק הבית מספיק מקום ליכנס שם כל הפרשה, מ"מ היות שהבית רחב הפרשה תיפול לתוך היתותרא, לכן צריך לשים חתיכת קלף או עור בתוך התיתורא שלא תוכל הפרשה ליפול לאויר התיתורא.
יש החוששין להשיטה הזאת וטוענים שעי"ז הפרשה לא רואה את האויר למרות שקשה לקבל א"ז ואני לא חושש לזה האם אפשר להוסיף גם למטה (לא מן הצד)? כי גם ע"ז יש טוענים שהבית צריך לסתום הפרשה ולא משהוא אחר
עזרא לא הבנתי דבריך, נא לבאר יותר. ודאי שמותר להוסיף קלף או עור למטה לסתום את פי הבית, וגם ראיתי את זה בקצת בתים. [תחתית] הפרשה לא צריכה לראות את התיתורא.
הדברים הם בספר זכרון אליהו פרק יד סימן ז (עמ' רנא-ב) שם מביא כמה פוסקים שיש חציצה בין הפרשיות לגוף הבתים. (לא נלע"ד שההלכה למעשה לעיכוב כן, שהרי אנו מחמירים לשים מטלית סביב הקלף כסברת הרמב"ם, אע"פ שרוב הפוסקים חולקים על דעתו דאין הלכה למשה מסיני לעטוף הפרשה במטלית. ולמה לא חששו לחציצה?) בכל אופן הם מדברים בחציצה בין הבתים לפרשה, ולא מתחת לפרשה. כי חציצה בין הפרשה לתיתורא, זה ודאי לא שמענו. ועוד בדרך כלל ישימו קלף או עור או רצועה להחזיק את הפרשה במקומה, ומין במינו אינו חוצץ.
יש החוששין להשיטה הזאת וטוענים שעי"ז הפרשה לא רואה את האויר
השבמחקלמרות שקשה לקבל א"ז ואני לא חושש לזה
האם אפשר להוסיף גם למטה (לא מן הצד)? כי גם ע"ז יש טוענים שהבית צריך לסתום הפרשה ולא משהוא אחר
עזרא לא הבנתי דבריך, נא לבאר יותר.
השבמחקודאי שמותר להוסיף קלף או עור למטה לסתום את פי הבית, וגם ראיתי את זה בקצת בתים. [תחתית] הפרשה לא צריכה לראות את התיתורא.
נראה לי שהתכוונת לשאול האם יש חציצה בין הפרשה לבית על ידי הקלף שהוספת [בפטנט שלך]?
השבמחקלא!
בדיוק
השבמחקהראיון הזה ראיתי בספר זכרון אליהו על הלכות תפילין והוא מחמיר שלא להכניס מטליות לא מן הצד ולא מלמטה, עיין שם
הדברים הם בספר זכרון אליהו פרק יד סימן ז (עמ' רנא-ב) שם מביא כמה פוסקים שיש חציצה בין הפרשיות לגוף הבתים. (לא נלע"ד שההלכה למעשה לעיכוב כן, שהרי אנו מחמירים לשים מטלית סביב הקלף כסברת הרמב"ם, אע"פ שרוב הפוסקים חולקים על דעתו דאין הלכה למשה מסיני לעטוף הפרשה במטלית. ולמה לא חששו לחציצה?)
השבמחקבכל אופן הם מדברים בחציצה בין הבתים לפרשה, ולא מתחת לפרשה. כי חציצה בין הפרשה לתיתורא, זה ודאי לא שמענו.
ועוד בדרך כלל ישימו קלף או עור או רצועה להחזיק את הפרשה במקומה, ומין במינו אינו חוצץ.
עיין שם בדף רנ"ז שמביא בסיכום הדברים, שמחמיר גם למטה ומציע לההדביק המטלית לתיתורא התחתונה ???
השבמחקתודה רבה, לא שמתי לב בתחילה למה שכתבו, שציינת.
השבמחקאבל אין להם שום מקור, וזה סתם המצאה!