אני סבור שכל זמן שהוא מושך הקולמוס הרי זה כתיבה אחת, ואם כן כאשר מושך הקולמוס מעט לעבר הראש (אע"פ שאם היה עוצר שם, היה מייצר זיי"ן והיה פוסל) מ"מ היות שבפועל לא היתה לעולם זיי"ן כי השלים המשיכה עד למטה כצורת וי"ו הרי זה כשר. זה נכון גם אם הדיו כבר התייבש, כי מעולם לא היתה כאן זיי"ן בפועל. זהו שורת הדין.
אבל בפועל להורות כן לכתחילה יש לי קצת חשש, א. זה גורם נסיון גדול כי אם יעצור לשניה את הקולמוס, ואח"כ ימשיך ויסיים הרי אף אחד לא יודע הדבר, ב. אפילו הסופר ירא שמים, יתכן תקלה שייעצר [או יכנס לו בלבול שמא עצר וכו'], לכן יותר טוב לדעתי אם אפשר להמנע מתיקון כזה, אלא כדאי יותר להמשיך גג הה"א מעט כלפי הוי"ו שבזה אין חשש שיפסול האות.
אני סבור שכל זמן שהוא מושך הקולמוס הרי זה כתיבה אחת, ואם כן כאשר מושך הקולמוס מעט לעבר הראש (אע"פ שאם היה עוצר שם, היה מייצר זיי"ן והיה פוסל) מ"מ היות שבפועל לא היתה לעולם זיי"ן כי השלים המשיכה עד למטה כצורת וי"ו הרי זה כשר.
השבמחקזה נכון גם אם הדיו כבר התייבש, כי מעולם לא היתה כאן זיי"ן בפועל.
זהו שורת הדין.
אבל בפועל להורות כן לכתחילה יש לי קצת חשש,
השבמחקא. זה גורם נסיון גדול כי אם יעצור לשניה את הקולמוס, ואח"כ ימשיך ויסיים הרי אף אחד לא יודע הדבר,
ב. אפילו הסופר ירא שמים, יתכן תקלה שייעצר [או יכנס לו בלבול שמא עצר וכו'],
לכן יותר טוב לדעתי אם אפשר להמנע מתיקון כזה, אלא כדאי יותר להמשיך גג הה"א מעט כלפי הוי"ו שבזה אין חשש שיפסול האות.