יום שני, 10 בפברואר 2014

שו"ע אדמו"ר סימן לו, אותיות ק,ר

אות ק
צ"ל תג קטן על גגה בצד שמאל לכתחלה ויריכה הימנית צריכה להיות עקומה היטב לצד רגל שמאל התלויה ויש למשוך רגל שמאל התלויה באלכסון קצת לצד ימין:
פירוש:
צ"ל תג קטן על גגה בצד שמאל לכתחלה, ויריכה הימנית צריכה להיות עקומה היטב (כלומר מתעקמת פנימה כלפי רגל שמאל, להיות כעין מושב קצת לגוף האות) לצד רגל שמאל התלויה. ויש למשוך רגל שמאל התלויה באלכסון קצת לצד ימין:
אות ר
תהיה עגולה ממש מאחוריה למעלה שלא תדמה לדלי"ת ותפסל על ידי קריאת התינוק ויריכה קצר שלא תדמה לכף פשוטה ותפסל על ידי קריאת התינוק:
פירוש:
תהיה עגולה ממש (פירוש עגולה היטב, כדי להרחיקה הרבה מצורת דלי"ת) מאחוריה למעלה שלא תדמה לדלי"ת, ותפסל על ידי קריאת התינוק. ויריכה קצר (כלומר רגלה עומדת בשיטה ולא יורדת למטה מהשיטה) שלא תדמה לכ"ף פשוטה, ותפסל על ידי קריאת התינוק:
חידושים:
א)  רבינו השמיט לגמרי קבלת הא"ב בקו"ף (ע"פ ספר התמונה) שגופה כ"ף והרגל נו"ן פשוטה.
כתב המיוחס:
א)  בכתב המיוחס תמונת הקו"ף - גגה אינו רחב [כגג הבי"ת], אלא הוא צר מעט [כשתי קולמוסים וחצי בלבד, או פחות מעט] והתג על פניה בצד שמאל ממש. יריכה הימנית יורדת באלכסון מעט כלפי שמאל, ויש בה כפיפה פנימה מעט [זכר בלבד למושב, ואין תמונת גופה דומה כלל לכ"ף].
ב)  רגל שמאל התלויה, ראשה כעין כדור [ולא ריבוע כראש נו"ן] ויריכה כעין ירך נו"ן פשוטה, נטויה באלכסון עדין ביותר לצד ימין כלפי מרכז האות. ארכה כולה כשלוש קולמוסים.
ראשה [הכדור] עומדת בחללה, מעל גובה המושב של צד ימין. אך לא יותר סמוך מזה לגג, וניכר היטב רווח הרבה בינה לגג.
ג)  בתואר הרי"ש אין בכתב המיוחס שום חידוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה