האם ישנו מצב בו ניתן להסיק לגבי אות מסויימת משאר האותיות באותה המזוזה?(כמו לפסול ח דרש"י במוקום שכל החיתי"ן עם חטוטרת או יודי~ן שרגלם ארוכה אבל הווי~ן ארוכות עוד יותר או להיפוך להכשיר איזה טעות או חסרון ע~י סברא כזאת)באם כן מה הגבול לזה?
יש בנושא הזה בלבול גדול וויכוח גדול. ישנם רבים הסוברים "יגיד עליו ריעו" כלומר ניתן להבחין מהכתב בכלל מהו אות מסויימת. לדוגמא אם כל הווי"ן ארוכות מתחת השיטה [שלוש וחצי קולמוסים] ויו"ד אחת ארוכה קרוב לשיעור שלוש קולמוסים ויש בה כיפוף ברגלה כך שניכרת לעין הרואה שהיא יו"ד בצורתה ואינה מתחלפת בוי"ו משום שכל הווי"ן ניכרין היטב שהן ארוכות יש מכשירים בסברא זאת. ולצערי הרב הם רוב העולם!! אבל מה ששאלת האם יש כללים בזה ומה הגבול בזה - קשה מאוד לדעת.
הוי"ו הזו ארוכה מדי ולדעתי פסולה וכמו שכתבת.
השבמחקאני מניח שיש רבנים שיתירו לשאול תינוק.
בפורום באנגלית היה בזה דיון, ולא כולם מסכימים איתי בזה.
בזמנו דברתי עם מגיה שעובר שימוש במשמרת סת"ם י-ם. שם פסלו "ו" כזאת.
השבמחקהאם ישנו מצב בו ניתן להסיק לגבי אות מסויימת משאר האותיות באותה המזוזה?(כמו לפסול ח דרש"י במוקום שכל החיתי"ן עם חטוטרת או יודי~ן שרגלם ארוכה אבל הווי~ן ארוכות עוד יותר או להיפוך להכשיר איזה טעות או חסרון ע~י סברא כזאת)באם כן מה הגבול לזה?
השבמחקיש בנושא הזה בלבול גדול וויכוח גדול. ישנם רבים הסוברים "יגיד עליו ריעו" כלומר ניתן להבחין מהכתב בכלל מהו אות מסויימת. לדוגמא אם כל הווי"ן ארוכות מתחת השיטה [שלוש וחצי קולמוסים] ויו"ד אחת ארוכה קרוב לשיעור שלוש קולמוסים ויש בה כיפוף ברגלה כך שניכרת לעין הרואה שהיא יו"ד בצורתה ואינה מתחלפת בוי"ו משום שכל הווי"ן ניכרין היטב שהן ארוכות יש מכשירים בסברא זאת.
השבמחקולצערי הרב הם רוב העולם!!
אבל מה ששאלת האם יש כללים בזה ומה הגבול בזה - קשה מאוד לדעת.