אותיות שקו חוסם את חללן, האם בהכרח הוא גורם שינוי צורה?
בתמונה הראשונה - כ"ף שהוספתי בה קו דק מאוד כחוט השערה המחבר את גגה למושבה. האם זו בהכרח סמ"ך ופסולה?
בתמונה השניה - האותיות בי"ת, תי"ו, ומ"ם פתוחה הוספתי להן קוים דקים דחוט השערה. [הקש על התמונה לשם הגדלה]
האם הבי"ת נהפכה בהכרח למ"ם סתומה?
האם התי"ו פסולה כי נעשית חללה סתומה, וכן המ"ם פתוחה, כי נהפכו למ"ם סתומות?
וכן יש לשאול להיפך, מ"ם סתומה שחיבורה כבי"ת הזו, או כמ"ם פתוחה הזו האם היא כשרה בגלל שסתומה בחוט כלשהו?
בתמונה השלישית - הטיתי"ן חיברתים בקוין דקות כחוט השערה בגגן האם נהפכו בהכרח לסמכי"ן, או שמא היות שלפי ראות עינינו או ראות עיני התינוק הן טיתי"ן, הן כשרות?
בתמונה השלישית - הטיתי"ן חיברתים בקוין דקות כחוט השערה בגגן האם נהפכו בהכרח לסמכי"ן, או שמא היות שלפי ראות עינינו או ראות עיני התינוק הן טיתי"ן, הן כשרות?
בעזרת השם יתברך ברצוני השבוע ללמוד ענין זה, ולפרסם את התוצאות כאן - לכבוד יו"ד שבט.
כמובן תגובות והערות יתקבלו בשמחה, וכבר מעכשיו!
כמובן תגובות והערות יתקבלו בשמחה, וכבר מעכשיו!
קול 'עקב ל"ב ק"ח - ט כזה מותר לתקן
השבמחקתלוי לפי האות
תודה רבה. אני אעיין שם.
השבמחקרבי דוד,
השבמחקהקול יעקב שם מדבר על שי"ן שיש דיבוק דק מאוד בראשיה דמותר לתקן. אבל בטי"ת כפי שבתמונה כאן, יש חוששים שנשתנה לסמ"ך!
אמנם אם לא נחשוש לשינוי צורתה לסמ"ך, אלא רק לדין דיבוק הראשים זה לזה, ודאי צדקת שכל הסוברים דמותר לגרר דיבוק ראשי השי"ן ויוד"י האל"ף שנוגעין לגוף בעוקץ דק, הוא הדין כאן שמותר לגרר דיבוק זה בטי"ת.